Pénzügyi információk


Központi Neptun elérhetőség - Pénzügyek

Simon Mária, hallgatói pénzügyi referens
neptunpenzugy@uni-mate.hu
+36 (83) 545-354
+36 (83) 545-000 / 5354


Tájékoztató

kiírt tételek (önköltségi díj, kérelmi díjak, szolgáltatási díjak és egyéb tételek) befizetéséről

A kiírt tétel megfizetése történhet bankkártyás fizetéssel vagy gyűjtőszámlás rendszeren keresztül. Felhívjuk szíves figyelmét, hogy a bankkártyás befizetés estén a kiírt tétel a NEPTUN TR-ben szinte azonnal teljesítetté válik, míg gyűjtőszámlás befizetés esetén az átutalás és az utalt összeg NEPTUN TR-be történő megérkezése között több nap eltérés lehetséges!

1. Bankkártyás fizetés

Bankkártyával történő fizetéshez a hallgatónak be kell lépnie a hallgatói weben a Pénzügyek - Befizetés menüpontba. A kiegyenlíteni kívánt kiírás mögötti jelölőnégyzetbe pipát kell tennie és a lap alján található Befizet gombra kell kattintania. A rendszer megkérdezi a hallgatót, hogy biztosan be kívánja-e fizetni a kiírt tételt (igennel kell válaszolni) és a következő képernyőn a hallgató kiválaszthatja, hogy Gyűjtőszámlával vagy Bankkártyával kívánja a kiírását kiegyenlíteni.

(Hallgatói web: Pénzügyek Þ Befizetés Þ A kiegyenlíteni kívánt kiírás mögötti jelölőnégyzetbe pipa Þ lap alján található Befizet gombra kattint. / BEFIZET? Þ IGEN)

Amennyiben a Bankkártyás befizetést választja és a lap alján található Befizet gombra kattint, a Neptun automatikusan az OTP Simple Pay befizetési felületére irányítja a hallgatót, ahol vagy megadja bankkártya adatait manuálisan, vagy OTP Simple Pay fiókjával, illetve OTP Simple Pay alkalmazásán keresztül is befizetheti a kiírt díjat.

A kiírás teljesítése a befizetést követően azonnal (3-5 másodperc) megtörténik.

Amennyiben valamilyen technikai okból a hallgató a Simple Pay felületen nem tudja befizetni a kiírását, a kiírás státusza 10 percen belül vissza fog állni Aktívra és a hallgató újra meg tudja kísérelni a befizetést fenti módon.

Az ügymenet gyorsítása érdekében mindenképpen a bankkártyás fizetés alkalmazását javasoljuk! Az Egyetem a gyűjtőszámlán keresztül esetlegesen késve beérkező átutalásokból adódó lehetséges hátrányokért felelősséget nem vállal!

2. Fizetés gyűjtőszámlán keresztül

Hallgatói gyűjtőszámlás, utalásos teljesítés két lépcsőben történik:

  1. Banki átutalás: a banki átutalás történhet személyesen a bankban, vagy a bank online felületén. A befizetett/átutalt összeg, bankoktól függően, kb. 3-5 munkanapon belül kerül az egyéni virtuális gyűjtőszámlájára.
  2. Befizetés a NEPTUN TR-ben: a virtuális hallgatói gyűjtőszámláról való befizetés a Neptun személyes oldalán az alábbiak szerint történik: Pénzügyek / Befizetés menüpont – Félévek kiválasztása – Tételek listázása – a befizetendő tétel sorában a Befizet négyzet bejelölése – Befizet gomb – a felugró ablak elolvasása, majd az Igen gomb megnyomása – Virtuális gyűjtőszámlás befizetés bejelölése (automatikusan ez van bejelölve) – Befizet gomb megnyomása.

Euroban történő befizetés kizárólag Euroban kiírt önköltségi díjtétel esetén lehetséges! A többi díjtételt bármilyen képzés esetén kizárólag Forintban lehet megfizetni! Kérjük, hogy a kiírás pénznemében utaljanak a megfelelő gyűjtőszámlára!

Utalás előtt kérjük, ellenőrizze az Egyetem gyűjtőszámlájának számlaszámát és a gyűjtőszámlás utaláshoz kötelező közleményének meglétét!

Kedvezményezett neve: Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetem

Kedvezményezett bankszámla száma forintban történő befizetés esetén (hallgatói gyűjtőszámla) (HUF): 11784009-22234797-00000000 (számlavezető pénzintézet: OTP Bank Zrt.)

Kedvezményezett bankszámla száma euroban történő befizetés esetén (hallgatói gyűjtőszámla) (EUR): 11763842-00809885-00000000 (számlavezető pénzintézet: OTP Bank Zrt.)

Külföldről Ft-ban történő utalás esetén:

Hallgatói gyűjtőszámla (Ft) IBAN: HU0811784009-22234797-00000000

SWIFT/BIC: OTPVHUHB

Külföldről Euróban történő utalás esetén:

Hallgatói gyűjtőszámla (EUR) IBAN: HU9511763842-00809885-00000000

SWIFT/BIC: OTPVHUHB

Az átutalás közlemény rovatának kötelező tartalma: NK-XXXXXX Hallgató neve

(ahol „NK-” után XXXXXX a Hallgató Neptun kódja, a név pedig a Hallgató Neptunban nyilvántartott neve).

Ha a hallgató a saját nevére kér számlát, a számlát a Neptun rendszer automatikusan elkészíti.

A számla Neptun Web felületen a Pénzügyek / Számlák menüpontban található meg, illetve onnan tölthető le.

3. céges számla igénylése

Céges számla igénylése esetén kérjük, az alábbi lépéseket kövesse:

FONTOS, hogy ha a hallgató céges számlát kér, akkor az utalás a számlán feltüntetett bankszámla számára és közleménnyel történjen!

Kérjük az utalás során a közlemény rovatban feltétlenül tüntessék fel az elkészült számla "egyéb adatok" részénél kért szöveget. MINTA: +NEP+SZÁMLASZÁM+NEPTUNKÓD

Amennyiben az önköltségi díját cég fogja kifizetni, a befizetés csak számla alapján történhet. Saját hallgatói Neptun web felületén be tudja állítani az önköltségi díj befizetőjét (ezt kérjük a tétel kiírásától számított 7. napig megtenni, ellenkező esetben saját nevére generálódik a számla). A számlát a Pénzügyek-Számlák menüpontból tudja kinyomtatni, illetve letölteni a számlakérést követő napon.

Korábban felvitt partner szervezetek ellenőrzése a Pénzügyek – Beállítások - Szervezetek menüpont alatt lehetséges.

Új partner szervezet felvitelére: a Pénzügyek - Beállítások - Szervezetek "Új saját szervezet" „új saját szervezet felvétele” gombra kattintva van lehetőség. (Hallgató által újonnan felrögzített Befizető szervezetet ügyintézőnek ellenőriznie kell, így ezen befizetőt csak 1-2 munkanap után fogja tudni hozzárendelni a kiíráshoz.

A befizető hozzárendelése az adott kiírt tételhez pl. „Önköltségi díj 2022/23/1” a Pénzügyek - Befizetés menüpontban lehetséges.

  • A befizetendő kiírt tételek sor végén a „+” gombra kell kattintani, a felugró menüben a
  • befizetőt kiválasztani, befizető típusánál pedig a Szervezetet,
  • kattintson a Szervezet neve melletti … (három pont) feliratú gombra, majd válassza ki a beállított szervezetet,
  • NE jelölje be az „átutalásos számlát kérek” négyzetet,

majd kattintson a mentés gombra.

A generált számlát a Pénzügyek - Számlák menüpontban lehet letölteni és/vagy kinyomtatni a számlakérést követő napon.

A felületen elkészült elektronikus számla csak a Központi Neptun és Oktatásszervezési Osztálytól e-mailben kérve (neptunpenzugy@uni-mate.hu) módosítható.

Amennyiben az önköltségi díjának egy részét állja a cég, lehetősége van a kiírt tétel megosztására az alábbi módon:

Pénzügyek menü - Befizetés menüpont

  • Ki kell választani az adott félévet, és rá kell kattintani a „Listázás” gombra, hogy megjelenjen a befizetendő tételek sora.
  • Az adott sor végén „+” jelre kattintva a felugró ablakból kiválasztható a Megosztás lehetőség.
  • Meg kell adni az első és második részösszeget, amelyekre a rendszer fel fogja bontani az eredeti kiírást.
  • Megosztás után minden részkiírásnál külön megadandó a befizető személye.

Felhívjuk figyelmét, hogy a kiírt tétel hallgató általi megosztása nem minősül részletfizetésnek, a megbontott tételek fizetési határideje változatlan marad.

Gödöllő, 2022. augusztus 19.

Szalai Ferenc
oktatási igazgató

Letölthető tájékoztató (PDF)

Archívum

Letölthető tájékoztató 2021/22. tanév, tavaszi félév (PDF)